Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2016, 15:13   #1
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Beginnen met finastride

Hallo forumleden,

Ik ben een man van 21 jaar , bijna 22!
Mijn haarsituatie is nu een Norwood 2 ongeveer en is dunner vanvoor.
Ik gebruik nu al 8 maand minox 5% , maar mijn haar blijft nog altijd slechter worden. Voor de rest gebruik ik een dermaroller en revita shampoo.
Nu , ik wil finastride een kans geven om te proberen mijn haardos zo lang mogelijk te behouden, En in de toekomst mss een kleine HT te laten doen!
Ik heb echter lang getwijfeld om finastride te proberen , maar ik vind da ik het zeker eens moet proberen...

Maar ik heb echter nog vragen over finastride ->

1) Wat kan ik verwachten van finastride?
2) Met hoeveel zou ik beginnen?
3) Kent iemand een vertrouwbare site?
4) Direct stoppen na 1 van de bijwerkingen?
5) Hoe lang moet je het gebruiken tot je iets merkt? (3 maand?)
6) Gaat dit invloed hebben op mijn sport? ( spieropbouw ,... )

Dank je ,

Malibuuuuu

Foto's

https://i.gyazo.com/eb93e0af6133e091...ae1841edc4.png

https://i.gyazo.com/fa5242951e884f97...daedb2fd88.png

https://i.gyazo.com/04d5018d6ec515c0...490aba0e91.jpg

https://i.gyazo.com/18d25eb6a2c2cdaf...4714e10e54.png

https://i.gyazo.com/73bbd3cfa995ce02...3ebddf246e.png
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2016, 15:48   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
Je mag hopen dat het je haaruitval stabiliseert. Of dat je zelfs haargroei krijgt.
1 mg. Of als je 5 mg koopt versnijden tot 1,25 mg.
Duurt wel een half jaar. Je kunt ook eerst nog een shedding krijgen.
Geen invloed op sport hoewel er altijd wel mensen zijn bij wie dat wel het geval is.
Als je denkt dat je bijwerkingen krijgt gewoon stoppen of dosering verminderen.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2016, 19:18   #3
Maluso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 40
Geslacht:
Ik heb echt precies dezelfde vragen. Ik twijfel al een half jaar, ik moet echt snel gaan beginnen. Maar ik vind het gewoon een zeer moeilijke stap om aan finasteride te beginnen.

Ik heb kroeshaar dus valt het bij mij minder op, maar ik heb last van verdunning aan de voorkant. Voor mij is dat een hell, omdat ik altijd een will smith kapsel heb gehad.

Ik hoop dat iemand zoals je al vroeg een goede site weet. Ik heb gehoord dat als je het door de dokter laat voorschrijven dat het dan veel te duur wordt.
Maluso is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2016, 19:29   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Wij kunnen niet zeggen wat voor resultaat je boekt noch wat je kunt verwachten. Gewoon zien wat het doet.

Bij mij mindering uitval + donkerder.

Gewoon stoppen als het niet oke voelt. Dosering zelf bepalen. Ik gebruik 5mg delen door 8 en dat om de dag. Voelt fijner. En als het goed is, volgens studies, zou een halve mg bijna zelfde effect moeten hebben. Daarbij is het lang effectief dus ik probeer het. Kan elk moment omhoog schroeven of stoppeb
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2016, 14:27   #5
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ik ben zelf 25 jaar oud en nu ongeveer 18 maanden met finasteride overweg.
Tijdelijk gestopt met minoxidil omdat ik begon te twijfelen over de werking, onterecht. Dus weer snel gestopt nadat de uitval verergerde.
De finasteride heeft mee niet veel gedaan voor mijn haarlijn, behalve dat mijn haar dikker lijkt het waarschijnlijk daardoor ook meer.
Een aantal keren probleempjes gehad om hem up te krijgen, maar dit met een lachertje over laten gaan.
Geen verdere bijwerkingen.
Daarbij weet je verschillende dingen nooit met zekerheid zeggen, zo eet ik nu ook vele malen gezonder wat kan bijdragen aan het gezondere/dikkere haar.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2016, 20:21   #6
kalekip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2016
Berichten: 25
Geslacht:
Bij inhousepharmacy kun je gewoon bestellen. Wel gaat het betalen je geld kosten aangezien je een internationale banktransactie moet doen. Creditcard (muv american express) hebben websites die zonder doktersrecept medicijnen verkopen verbannen.

Ik weet niet wat dit spul op de lange termijn doet - jezelf een hormoon ontnemen - maar qua sides denk ik dat het grote bullshit is. Ik neem het nu een paar weken en ik merk werkelijk waar niks. Iemand kon het net zo goed in mijn koffie stoppen.

Sexuele sides zijn werkelijk waar zo onderhevig aan de psyche. Ik raad alleen daarom echt jonge mensen af aan dit spul tot ze hun eigen pik een beetje beter hebben leren kennen. Je moet gewoon door een dal gaan ooit om te weten dat een slappe lul terwijl er een bloedmooi vrouwschoon voor je ligt, gewoon in je hoofd zit. Als je dan aan de fina zit, ga je dit hierop toeschrijven en wordt het alleen maar een vicieuze cirkel waar je niet uit kunt.

Ik merk nu werkelijk waar niks. Ik heb een paar dagen lopen piekeren hierover en toen was mijn sjaak niet in beweging te krijgen. Toen heb ik mijzelf weer overtuigd (wetende dat hoe ik mij voelde en de afwezigheid van libido ik al eerder meegemaakt had toen ik niet aan de fin zat) en nu is hij weer niet in bedwang te houden. Ik heb meer dan een jaar met de gedachte gespeeld aan de fin te gaan. Ik heb toen ook krampjes in mijn ballen, tijdelijke libido verlies, veel moeten plassen, noem het maar op gehad waarvan ik zeker had gedacht dat fin er misschien iets mee zou hebben als ik dat op dat moment nam. Maar ik slikte het toen niet.

Neemt niet weg dat ik mij nog steeds afvraag wat het doet met je op lange termijn om een mannelijk hormoon te ontnemen. Ik ben ondertussen wel uitgegroeid, maar als je het aan een kind geeft, wordt die hermafrodiet... Maar qua sides, ik merk echt niks hoewel ik er nog maar heel kort aanzit.

Laatst gewijzigd door kalekip; 2 november 2016 om 20:24
kalekip is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2016, 22:07   #7
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Hey ,

Ik had onlangs dit verhaal gevonden -> https://www.hairlosstalk.com/interac...eatment.78586/

Zal wel 1 van de weinigen zijn die zo'n resultaat boekt met Finastride & minoxidil! Hij mag echt van geluk spreken! Ik wil finastride echter wel een kans geven... Ma ik heb pas een afspraak met mijn dermatoloog in februari... en die was al zeker geen voorstander van fina...

Graag hoor ik jullie advies

Groetjes

Malibuuuu
Malibu is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2016, 22:12   #8
Malibu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2015
Berichten: 189
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekip Bekijk bericht
Bij inhousepharmacy kun je gewoon bestellen. Wel gaat het betalen je geld kosten aangezien je een internationale banktransactie moet doen. Creditcard (muv american express) hebben websites die zonder doktersrecept medicijnen verkopen verbannen.

Ik weet niet wat dit spul op de lange termijn doet - jezelf een hormoon ontnemen - maar qua sides denk ik dat het grote bullshit is. Ik neem het nu een paar weken en ik merk werkelijk waar niks. Iemand kon het net zo goed in mijn koffie stoppen.

Sexuele sides zijn werkelijk waar zo onderhevig aan de psyche. Ik raad alleen daarom echt jonge mensen af aan dit spul tot ze hun eigen pik een beetje beter hebben leren kennen. Je moet gewoon door een dal gaan ooit om te weten dat een slappe lul terwijl er een bloedmooi vrouwschoon voor je ligt, gewoon in je hoofd zit. Als je dan aan de fina zit, ga je dit hierop toeschrijven en wordt het alleen maar een vicieuze cirkel waar je niet uit kunt.

Ik merk nu werkelijk waar niks. Ik heb een paar dagen lopen piekeren hierover en toen was mijn sjaak niet in beweging te krijgen. Toen heb ik mijzelf weer overtuigd (wetende dat hoe ik mij voelde en de afwezigheid van libido ik al eerder meegemaakt had toen ik niet aan de fin zat) en nu is hij weer niet in bedwang te houden. Ik heb meer dan een jaar met de gedachte gespeeld aan de fin te gaan. Ik heb toen ook krampjes in mijn ballen, tijdelijke libido verlies, veel moeten plassen, noem het maar op gehad waarvan ik zeker had gedacht dat fin er misschien iets mee zou hebben als ik dat op dat moment nam. Maar ik slikte het toen niet.

Neemt niet weg dat ik mij nog steeds afvraag wat het doet met je op lange termijn om een mannelijk hormoon te ontnemen. Ik ben ondertussen wel uitgegroeid, maar als je het aan een kind geeft, wordt die hermafrodiet... Maar qua sides, ik merk echt niks hoewel ik er nog maar heel kort aanzit.
Ik weet niet wat jij jong vind , ik word nog 22 deze week! Ik wil finastride zeker een kans geven , ik was er echter tegen... Maar omdat mijn haardos steeds lichtjes achteruit gaat... wil ik het een kans geven... anders ga ik nog meer en meer depressief worden en nog minder buiten komen zonder pet of muts!

Groetjes

Malibuuu
Malibu is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.