Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 31 mei 2005, 00:14   #226
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Hi,

Ik ben op zoek naar dat artikel van dr. Lee over het omgekeerde effect wat sommigen optreed bij fina, en die thread daar over. Maar ik kan 'm niet meer vinden.
Wie tipt mij ff?

P.S. over bijwerkingen gesproken. Laatst is er mastopathie geconstateerd bij mij. Balen. Dat had ik niet voordat ik fina slikte, voor zover ik me bewust was.
Een paar weken na dat grapefruitsapavontuur, merkte ik een bobbeltje op.
Aangezien bij mij mijn DHT gehalte 6 keer zo hoog is als het moet zijn, met fina op, voor mij geen fina meer. Ik vermoed dat mijn lichaam zo mogelijk nog meer DHT is gaan produceren.

groeten, Lanne
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 09:37   #227
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Hi,

Ik ben op zoek naar dat artikel van dr. Lee over het omgekeerde effect wat sommigen optreed bij fina, en die thread daar over. Maar ik kan 'm niet meer vinden.
Wie tipt mij ff?
Dr Lee heeft daar volgens mij nog nooit wat over geschreven. Dr Proctor wel. Link staat in het haarwoordenboekje onder Reflex Hyperandrogeniciteit.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2005, 20:55   #228
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Dr Lee heeft daar volgens mij nog nooit wat over geschreven. Dr Proctor wel. Link staat in het haarwoordenboekje onder Reflex Hyperandrogeniciteit.

Okay, thanks!
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 00:01   #229
Rocco75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 september 2004
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Toch vreemd, omdat de behandeling van acne juist een van de onderzoeksgebieden is van fina en duta. Minder DHT is in principe minder talgproductie.

Er lijkt zich dus een tegengesteld effect af te tekenen bij je. Weet je zeker dat het door de fina komt? Ben je niet anders (vetter) gaan eten ofzo?

Vraagje trouwens, ben jij dezelfde persoon als de ouwe bekende user Rocco?
Hoi Laurens,

Nee, ik ben niet de 'oude' Rocco. Helemaal nieuw .

Nog steeds bijna geen haren op mijn kussen, wel opeens sinds een paar dagen weer veel haar in mijn handen tijdens het douchen. En dat terwijl dat al maanden minder was. Heb hier geloof ik wel eens meer gelezen dat Proscar opeens niet meer hielp na een half jaar voor sommige mensen. Zou het hele proces van Proscar dat opeens niet meer helpt bij mij gewoon heel snel gaan, bijv. een half jaar ipv twee jaar. Misschien is mijn Testosteron wel heel erg omhoog gegaan als tegenreactie van mijn lichaam (verklaart ook mijn acne) en begint mijn haar weer uit te vallen. Klopt wel volgens de Reflex Hyperandrogeniciteit theorie. Hoewel ik ergens anders op internet ook weer las dat meer Testosteron niet betekent dat je haar eerder uitvalt (alleen DHT is de oorzaak van haaruitval bij mannen).

Tja, hoe kun je trouwens bepalen of er sprake is van Reflex Hyperandrogeniciteit. Bloed laten prikken?
Rocco75 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 00:35   #230
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rocco75
Hoi Laurens,

Nee, ik ben niet de 'oude' Rocco. Helemaal nieuw .

Nog steeds bijna geen haren op mijn kussen, wel opeens sinds een paar dagen weer veel haar in mijn handen tijdens het douchen. En dat terwijl dat al maanden minder was. Heb hier geloof ik wel eens meer gelezen dat Proscar opeens niet meer hielp na een half jaar voor sommige mensen. Zou het hele proces van Proscar dat opeens niet meer helpt bij mij gewoon heel snel gaan, bijv. een half jaar ipv twee jaar. Misschien is mijn Testosteron wel heel erg omhoog gegaan als tegenreactie van mijn lichaam (verklaart ook mijn acne) en begint mijn haar weer uit te vallen. Klopt wel volgens de Reflex Hyperandrogeniciteit theorie. Hoewel ik ergens anders op internet ook weer las dat meer Testosteron niet betekent dat je haar eerder uitvalt (alleen DHT is de oorzaak van haaruitval bij mannen).

Tja, hoe kun je trouwens bepalen of er sprake is van Reflex Hyperandrogeniciteit. Bloed laten prikken?
Dat wil ik ook weten. Ofwel slaat de fina bij mij gewoon niet aan, ofwel heb ik ook last van RH. Ik heb weer licht acne, vettige hoofdhuid en mijn haaruitval (en ook weer de inflammation) gaan lekker door.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 07:42   #231
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Mijn DHT gehalte is gemeten en was 6 keer zo hoog.
Ik had ook meer last van puistjes, is nu minder.
Dus ik heb toch zo'n donkerblauw vermoeden dat er bij mij wel sprake was van reflex-h.a.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 08:15   #232
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ja kijk dat is het probleem van het invoeren van een term als reflex hyperandrogeniciteit. Dat klinkt lekker mysterieus en iedereen die niet het gewenste effect heeft met fina gaat ermee aan de haal.

RH is gewoon een vage conceptuele term, dat is niet zozeer iets wat je "hebt" of "niet hebt" en wat een simpel bloedtestje kan uitwijzen.

Met fina is het heel simpel: probeer het, maak duidelijke foto's en trek na een jaar je conclusies. Heeft het geholpen? Doorgaan. Heeft het niet geholpen? Stoppen of iets anders proberen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 18:02   #233
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ja kijk dat is het probleem van het invoeren van een term als reflex hyperandrogeniciteit. Dat klinkt lekker mysterieus en iedereen die niet het gewenste effect heeft met fina gaat ermee aan de haal.

RH is gewoon een vage conceptuele term, dat is niet zozeer iets wat je "hebt" of "niet hebt" en wat een simpel bloedtestje kan uitwijzen.

Met fina is het heel simpel: probeer het, maak duidelijke foto's en trek na een jaar je conclusies. Heeft het geholpen? Doorgaan. Heeft het niet geholpen? Stoppen of iets anders proberen.

Je bedoelt mij dus ook met iedereen?
De hele term interesseert me niet en of het mysterieus klinkt al helemaal niet.
Ik herken gewoon het feit dat ik meer acne had, een absurd hoge DHT gehalte en sterke schommelingen in mijn libido.
Dus waar baseer je het dan eigenlijk op dat ik daar mee aan de haal zou gaan?
Ik heb mijn conclusies getrokken wat fina betreft en zie het genoemde RH verschijnsell als een zeer waarschijnlijke verklaring voor mijn eigen situatie.
Normaliter heb ik geen puistjes als ik de pil slik en met die fina opeens weer wel. Rara hoe kan dat? En het feit dat mijn haaruitval alleen maar erger werd was nou ook niet bepaald om over te juichen.
Al met al vindt ik dat hele RH gebeuren dus wat duidelijkheid geven in alle onduidelijkheid.

Laatst gewijzigd door lanne; 2 juni 2005 om 20:10
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 20:25   #234
Rein
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 43
Ik hoef die *&^$! finasteride nooit meer, als je een grote deuk in jezelf vertrouwen wilt oplopen raad ik je zéker aan dit middel te gebruiken. Ik loop nog liever meet een haarwerk, of desnoods met een kale kop, dan dat ik dit middel ook nog maar één keer in mijn leven voor een langere periode moet gebruiken. Wat een ellende was dat zeg.
Ik heb nog wel HT laten uitvoeren maar ben niet helemaal tevreden daarmee en ga denk ik toch maar voor een permanent haarwerk. Dat het niet echt is interesseert mij echt niet meer, met die finasteride voel ik me niet echt.
Rein is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 20:40   #235
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Spreek voor jezelf, door middelen als fina en duta, heb ik juist weer zelfvertrouwen gekregen. Ik denk nooit meer aaaah ik word kaal wat moet ik doen. Het slikken van deze pilletjes heeft ook een mooi psychologisch effect.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2005, 21:40   #236
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rein
Ik hoef die *&^$! finasteride nooit meer, als je een grote deuk in jezelf vertrouwen wilt oplopen raad ik je zéker aan dit middel te gebruiken.
Lang niet iedereen heeft van die negatieve ervaringen, Rein. Ik denk zelfs dat het een relatief kleine groep is die groter lijkt dan ze is omdat de grote groep tevreden gebruikers niet en masse hier langs zal komen om hun tevredenheid te melden.

Als ik puur naar mijn eigen ervaring met finasteride kijk, dan zou ik het iedereen die met een wijkende haarlijn tobt meteen aanraden ... maar ik doe dat liever ook niet omdat ik vind dat iedereen zich eerst goed moet bezinnen voor ze eraan beginnen. Zoals jij kennelijk helaas hebt ondervonden werkt het niet altijd even goed en is er altijd een kans op soms serieuze bijwerkingen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 23:05   #237
marsel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juni 2005
Berichten: 5
Bijwerkingen Propecia

Na 1,5 maand propecia gebruik kreeg ik ontzettende kramp aan m'n testikels.
Alsof je er een trap in krijgt tijdens een potje voetbal, alleen dit duurt de gehele dag. (de mannen onder ons weten wat ik bedoel )

Ik ben er zelfs voor thuis gebleven van het werk. Na overleg met de arts zou dit een bijwerking kunnen zijn van de propecia. Ik ben uiteraard direct gestopt. De volgende dag was het dan ook vrijwel direct over.
Later ben ik nog eens om de dag een pil gaan slikken. Het kwam toen al na 1 week terug, ben uiteraard weer direct gestopt.

Ben ik hiermee echt een uitzondering, of zijn er meer mensen die deze ervaring delen?

Ik gebruik nu dagelijks aminexil van vichy, maar las zojuist in het woordenboek dat niet echt "bewezen" helpt.
Ik denk eraan om minox in huis te halen.

Ik heb nu een NW3
marsel is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2005, 23:06   #238
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marsel
Na 1,5 maand propecia gebruik kreeg ik ontzettende kramp aan m'n testikels.
Alsof je er een trap in krijgt tijdens een potje voetbal, alleen dit duurt de gehele dag. (de mannen onder ons weten wat ik bedoel )

Ik ben er zelfs voor thuis gebleven van het werk. Na overleg met de arts zou dit een bijwerking kunnen zijn van de propecia. Ik ben uiteraard direct gestopt. De volgende dag was het dan ook vrijwel direct over.
Later ben ik nog eens om de dag een pil gaan slikken. Het kwam toen al na 1 week terug, ben uiteraard weer direct gestopt.

Ben ik hiermee echt een uitzondering, of zijn er meer mensen die deze ervaring delen?

Ik gebruik nu dagelijks aminexil van vichy, maar las zojuist in het woordenboek dat niet echt "bewezen" helpt.
Ik denk eraan om minox in huis te halen.

Ik heb nu een NW3
Thread samengevoegd met bestaande thread over dit onderwerp.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juni 2005, 19:24   #239
looneytuner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 105
AUWCH!
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....
__________________
Regime:

Minox Dr.Lee 5% (2 of 1 x per dag) afgewisseld met Xandrox en Minox 12%
Proscar (van februari '05): 5 à 6 X per week 1.25 mg (gestopt)
Saw Palmetto 1 capsule per dag (even effectief als een gathaartransplantatie)
Nizoral (3 x per week)
Bier (0.5 per dag)

Status: NW 3. Inhammen en dun aan de kruin. Ben nog steeds op zoek naar het ideale middel. Proscar werkt maar teveel neveneffecten dus moest stoppen.
looneytuner is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 18:27   #240
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee allemaal,

Ik gebruik nu 10 dagen finasteride welke ik 's avonds zo laat mogelijk inneem aangezien ik las dat 's nachts je testosterongehalte het hoogst is. Nu heb ik de afgelopen 10 dagen dat ik het gebruik geen een keer meer een ochtenderectie gehad :s

Ik heb geen idee hoe het daarvoor was. Het is niet iets waar ik iedere ochtend op let, maar aangezien sommige mensen van finasteride impotent kunnen worden maakt het me wel een beetje bang. Maar ik gebruik het pas 10 dagen dus misschien moet ik het wat langer aankijken? In de bijsluiter van propecia staat trouwens dat bijwerkingen na verloop van tijd kunnen verdwijnen, dus misschien moet ik het nog een tijd volhouden. Maar nog meer mensen die bijwerkingen hadden in het begin die naar verloop van tijd ophouden??
Guoy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.